بهترین میوه خشک بسته بندی برای ارائه در بازار های خارجی و صادراتی کدام است؟ برای پاسخ به این موضوع باید در نظر داشت که هر بازار شرایط خود را برای خرید و فروش میوه خشک دارد و بر این اساس، ممکن است بهترین نمونه از نظر یک کشور، بدترین مورد در یک کشور دیگر باشد. بنابراین بهتر است برای روشن شدن این امر ابتدا استانداردها و شرایط بازار هدف را به درستی بشناسیم.
- صادرات انواع میوه خشک بسته بندی شده
- بهترین کیفیت میوه خشک جهت تجارت
- دستگاه بسته بندی میوه خشک صنعتی
- بازار صادرات میوه خشک ایرانی
- میوه خشک بسته بندی ویژه بازار اروپا
- فروش دستگاه خشک کن میوه و سبزی
- انواع مدل های بسته بندی میوه خشک
- بسته بندی سفارشی میوه خشک مخلوط
- میوه خشک مخلوط استوانه ای ۲۰۰ گرمی
- میوه خشک بسته بندی خاتم ۳۰۰ گرمی
- قیمت چیپس میوه خشک صادراتی
- انواع دستگاه مورد نیاز برای تولید میوه خشک
صادرات انواع میوه خشک بسته بندی شده
بارها به موضوع اهمیت خروج محصولات از کشور به شکل فرآوری شده و بسته بندی اشاره شده و بنابراین صادرات میوه خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در حال حاضر بخش عظیمی از محصولاتی که در کارگاه ها و کارخانه های میوه خشک تولید می شود به صورت فله می باشد حال آن که صادرات بسته بندی شده هم به نفع اقتصاد کشور است و هم به نفع تولید کننده؛ چرا که میزان ارزآوری که در میوه خشک بسته بندی شده وجود دارد در فله ای نبوده و تولید کننده نیز با معرفی محصولات تحت بسته بندی و برند خود با راحتی و اطمینان بیشتری قادر به تولید و صادرات بعدی خواهد شد.
البته انتخاب نمونه بسته بندی میوه خشک مناسب برای هر کشور از نکاتی است که بایستی به طور اصولی و استاندارد مورد توجه باشد.
بهترین کیفیت میوه خشک جهت تجارت
همان طور که در بحث بسته بندی نیاز به رعایت استاندارد های متناسب با بازار هدف داریم، در بحش کیفیت نیز وضعیت به همین منوال است و باید در تولید طوری اقدام کنیم که مشتری میوه خشک در مقصد محصول را تأیید کرده و به فکر سفارشات جدیدی از ما باشد.
البته بهترین کیفیت ممکن است در کشورهای مختلف به یک معنا نباشد و به همین دلیل بایستی بزرگترین تولید کننده میوه خشک در ایران طوری عمل نماید که تنوع کیفیت ها از دید مشتریان را ارزیابی نموده و در خط تولید خود اعمال کند.
این کیفیت هم به لحاظ طبیعی و ارگانیک بودن محصول و هم از نظر شکل ظاهری زیبا و لوکس می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
همان گونه که می دانید دنیا به سمت استفاده از محصولات ارگانیک متمایل شده و بر این اساس اگر تولیدات میوه خشک ایرانی نیز به این سمت پیش رود شاهد رونق بیشتری در تجارت میوه خشک خواهیم بود.
در بحث ظاهری نیز باید محصولی خشک با درصد متناسب رطوبت و مواد افزودنی در تولید آماه گردد که همین مسئله نیز باید از دیدگاه مشتری خارجی بررسی شود.
دستگاه بسته بندی میوه خشک صنعتی
اما بسته بندی میوه خشک را می توان به روش های مختلفی انجام داد؛ از بسته بندی های کادویی و سنتی که می تواند برگرفته از ذوق و هنر ایرانی باشد تا استفاده از دستگاه، همه موارد مناسبی هستند.
قاعدتاً دستگاه بسته بندی چیپس بر اساس نوع ماده ی بسته بندی، وزن مورد نظر، تعداد در ساعت و مواردی از این دست دارای مدل های مختلفی است که هر کدام به تناسب کار تولید کننده و با در نظر گرفتن موقعیت وی برای فروش محصولات می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
طبیعی است که در این حالت تعداد بیشتری از بسته بندی ها در مدت زمان مشخص ارائه می گردد.
همچنین پک بسته بندی میوه خشک در مدل های فانتزی می تواند تلفیقی از صنایع دستی و ایده های خلاقانه باشد؛ بسته بندی خاتم و کارهای چوبی از جمله ی این پیشنهادات محسوب می شود.
بازار صادرات میوه خشک ایرانی
اگر چه بسیاری از افراد سعی می کنند با گرفتن وام های دولتی و به هر حال با فراهم کردن سرمایه، اقدام به تولید و به طور مثال تولید میوه خشک نمایند، اما باید مسئله ی فروش نیز مورد بررسی قرار گیرد.
بنابرای قبل از این که به فکر هزینه راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی باشیم باید به دستی ببینیم بازار عمده میوه خشک چگونه است؟
در پاسخ باید دو بعد فروش را در نظر گرفت؛ داخلی و خارجی.
اگر چه فروش در بازار داخلی کم کم رونق خوبی پیدا کرده و بسیاری از تولید کنندگان داخلی سفارشات بالایی از مشتریان داخل کشور دریافت می کنند اما کمترین فروش صادراتی به لحاظ میزان سود آوری بیشتر از بالاترین میزان فروش در بازار داخلی خواهد بود.
بر این اساس بهتر است برای سرمایه گذاری در حوزه ی میوه خشک با چشم انداز صادراتی شروع به کار نمائیم و البته قبل از هر کار بایستی در خصوص بازاریابی و تبلیغات به درستی عمل کنیم.
میوه خشک بسته بندی ویژه بازار اروپا
پیش تر اشاره شد به این که نمونه های بسته بندی مورد پذیرش در نقاط مختلف جهان ممکن است از یک قاعده ی یکسان پیروی نکرده و مشتریان در کشورهای مختلف سلیقه ها و نظرات متفاوتی داشته باشند.
برخی از کشورهای اروپایی مانند روسیه تمایل زیادی به سفارش محصول از ایران دارند صادرات میوه خشک به روسیه سود خوبی دارد و بنابراین اگر به درستی بدانیم که در این کشور از کدام نوع بسته بندی بیشتر استفاده می شود می توان انتخاب های درست تری داشت.
البته ممکن است بسته بندی میوه خشک در اروپا و در واقع سایر کشورهای اروپایی به همان صورت که برای روسیه انجام می شود تأیید نگردد و بنابراین باید آنالیز و درک درستی از این امر در سایر کشورها نیز داشته باشیم.
بدون شک توجه به این نکته در تجارت میوه خشک اهمیت زیادی دارد و در صورتی که بتوانیم صادرات میوه خشک را به سمت بسته بندی شده پیش ببریم در آینده ای نزدیک می توانیم در جایگاه های نخست صادرکنندگان میوه خشک صنعتی در جهان قرار بگیریم.
فروش دستگاه خشک کن میوه و سبزی
به موازات تولید میوه و سبزی خشک در کشور، کار شرکت تولیدی دستگاه میوه خشک کن و محصولات مرتبط با آن نیز رونق خوبی گرفته است.
برخی از تولید کنندگان حتی بعد از فروش دستگاه شرایطی را فراهم می کنند تا میوه خشک تولید شده توسط مشتری را خریداری نمایند و قطعاً کار به این صورت هم برای مشتری و هم برای تولید کننده دستگاه مزیت های خوبی خواهد داشت.
همچنین دستگاه های مورد استفاده در خط تولید میوه خشک مانند اسلایسر، پوست کن، هسته گیر، شستشو و حتی دستگاه بسته بندی سبزی خشک و میوه خشک نیز قابل تولید و ارائه هست.
در این میان تولید کنندگان میوه خشک می توانند بسته به بودجه ی خود و مشاوره ای که از شرکت تولیدی دستگاه می گیرند اقدام به خرید بخشی از دستگاه ها نموده و کار را به روش نیمه صنعتی پیش ببرند و در ادامه که فروششان رونق گرفت اقدام به صنعتی کردن و کامل نمودن خطوط نمایند.
انواع مدل های بسته بندی میوه خشک
امروزه بسته بندی مواد غذایی با جدیت زیادی در کشورهای مختلف دنبال می شود و این امر در ایران نیز با شرایط خوبی همراه بوده و البته نیازمند گسترش فرهنگ سازی به استفاده از محصولات بسته بندی و به دنبال آن توسعه ی صنعت بسته بندی هستیم.
اما برای بسته بندی میوه خشک گزینه های متنوع و بهداشتی زیادی برای تولید کنندگان این محصول وجود دارد.
بسته بندی پاکتی، کاغذ کرافت، لفافه ی آلومینویم، بسته بندی های تلقی در اشکال مختلف، خاتم و مدل های متنوع دیگری که به صورت فانتزی و به صورت خلاقانه طراحی و تولید می شوند.
بی شک هر کدام از بسته بندی های مذکور برای ارائه در بازار مختص خود مناسب بوده و با انتخاب درست و حساب شده می توان مشتری را برای خرید میوه خشک جذب نمود.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صرفاً به خاطر بسته بندی جذاب یک محصول مایل به سفارش باشید و بنابراین این روش برای گسترش فرهنگ استفاده از میوه خشک و فراهم کردن شرایطی که مشتری طعم میوه خشک را امتحان کند نیز می تواند مؤثر واقع گردد.
و همین امر موجب شود که مشتری با این محصول جدید آشنا شده و در سبد کالایی و مصرف خانوار خود جایی برای میوه خشک نیز باز کند.
بسته بندی سفارشی میوه خشک مخلوط
مخلوط کردن میوه خشک یکی از رایج ترین و فراگیرترین روش هایی است که تولید کنندگان و فروشندگان میوه خشک از آن استفاده می کنند.
اما یکی از مزیت هایی که این کار به همراه دارد، فراهم کردن شرایطی برای خریدار چیپس میوه است که بتواند با خرید یک کیلو از میوه خشک مزه ی میوه خشک های مختلفی را بچشد و همچنین از بعد قیمتی نیز چون به صورت محاسبه ای از قیمت های میوه خشک های مختلف ارزش گذاری می شود، قابلیت تغییر مخلوط و به دست آوردن یک قیمت مطلوب از نظر مشتری را دارد.
از طرفی استفاده از میوه خشک بسته بندی ارزش بیشتری برای ارائه در بازار میوه خشک ایران دارد ولی ممکن است قیمت بالای یک بسته بندی، مشتری عمده را از خرید منصرف کند.
این جاست که بسته بندی سفارشی پیشنهاد مناسبی محسوب می گردد و با ایجاد امکان حق انتخاب برای نوع بسته بندی می توان شرایط قیمتی مطلوب تری را پیشنهاد داد.
میوه خشک مخلوط استوانه ای ۲۰۰ گرمی
استفاده از اشکال مختلف بسته بندی برای فروش میوه خشک شرایطی فراهم می کند که در آن مشتری دستی باز در انتخاب داشته باشد چرا که سلیقه ی افراد در انتخاب نوع بسته بندی متفاوت است و وقتی گستره ی خوبی از میوه خشک های بسته بندی برای مشتری فراهم می کنیم، معاملات و فروش نیز شرایط بهتری به خود می گیرند.
یکی از مواردی که می تواند حتی بری شرکتهای صادرات میوه خشک نیز پیشنهاد شود، بسته بندی استوانه ای شکل از میوه خشک در وزن ۲۰۰ گرمی است. شکل خاص بسته بندی، امکان مشاهده ی میوه خشک خارج از بسته بندی و کم بودن وزن آن می تواند برای گروه زیادی از مشتریان قابل توجه باشد.
البته این امر نیاز به بازاریابی دارد و تولید کننده میوه خشک در مشهد و سایر شهرها بایستی با ارائه ی بسته بندی های متنوع و ارزیابی بازرخورد هر کدام از آن ها در بازار، در بحث تنوع بسته بندی به درستی و هدفمند عمل نماید.
میوه خشک بسته بندی خاتم ۳۰۰ گرمی
یکی از پتانسیل هایی که در بحث بسته بندی میوه خشک در ایران وجود دارد، استفاده از انواع هنرهای دستی است؛ مواردی نظیر بسته بندی های خاتم و یا جعبه های چوبی.
به عنوان مثال استفاده از بسته بندی خاتم در وزن ۳۰۰ گرمی نمونه ای است که می تواند در کنار معرفی کیفیت میوه خشک تولیدی، هنر ایرانی و ظرفیت هایی را که برای بسته بندی محصولات در این بخش نهفته است در بازار جهانی معرفی نماید.
بر این اساس شرکت صادرات میوه خشک می تواند نگاهی ویژه به این بخش از بسته بندی های مورد استفاده داشته باشد.
البته در بحث خشکبار مختلف نیز این مدل نمونه ی اصیل و زیبایی بوده و شرکت خشکبار صادراتی می تواند از انواع میوه خشک، پسته، بادام و خشکبار ممتاز ایرانی در این بسته بندی ها استفاده نموده و موجب جلب نظر مشتری خارجی گردد.
قیمت چیپس میوه خشک صادراتی
میوه خشک محصولی است که در کنار واردات آن به کشور و فعالیت شرکت های وارد کننده میوه خشک، صادر کنندگان خوبی نیز دارد.
شرکت هایی که توانسته اند جایگاه خوبی برای میوه خشک اسلایس ایرانی پیدا کرده و تقاضای قابل توجهی برای استفاده از این محصول در بازار جهانی داشته باشند.
اما صادرات میوه خشک اگر چه یک حوزه با پتانسیل بالا و قابل رشد است اما نیازمند فراهم کردن زیر ساخت ها به منظور تجارت بهتر است.
بر این اساس فاکتورهای قیمت، کیفیت و بسته بندی باید در مورد هر کشور صادراتی به درستی انتخاب شود و این مسئله عملی نمی شود مگر با تسلط بر بازار هدف و به دست آوردن آگاهی های لازم از نظر مشتری خارجی برای مصرف میوه خشک.
البته از نظر قیمت چیپس میوه خشک نگرانی زیادی وجود ندارد چرا که کاهش ارزش پول ملی کشور شرایطی فراهم کرده که خرید محصول از ایران برای بسیاری از کشورها به صرفه خواهد بود.
انواع دستگاه مورد نیاز برای تولید میوه خشک
برای احداث کارخانه میوه خشک کنی در تبریز یا هر شهر دیگری تجهیزات مختلفی نیاز است؛ از مکان مناسب و بهداشتی، دستگاه های مختلف اسلایسر، شستشو، خشک کن، هسته گیر و پوست گیر و بسته بندی که هر یک به تناسب شرایط انتخاب می شوند و البته نیروی کار.
حال بسته به این که چه سطحی از کار به لحاظ تمام اتومات بودن یا نیمه صنعتی بودن مد نظر باشد می توان برخی از موارد را به صورت دستی نیز انجام داد.
اما آن چه مهمتر از تولید است بحث فروش میوه خشک می باشد و باید قبل از هر اقدامی امکان سنجی درستی از فروش داشته باشیم.
درست است که میوه خشک بازار فروش خوبی دارد اما در همین بازار برخی از افراد ممکن است به دلیل عدم فروش کافی و متناسب با هزینه های انجام شده اقدام به فروش کارخانه میوه خشک کنی و کارگاه خود نمایند.
پیشنهاد ما بازاریابی و تبلیغات قبل از شروع به تولید است؛ آن هم با محصولاتی که قبلاً توسط تولید کنندگان دیگر آماده شده است.
به این ترتیب می توان با هزینه ای اندک ارزیابی مناسبی از بازار به دست آورده و اگاهانه اقدام به تولید نمود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.