Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 368 in /home/fusqgaph/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 990
بازار فروش انواع میوه خشک داخلی و خارجی - لاوینسا

بازار فروش انواع میوه خشک داخلی و خارجی

بازار فروش انواع میوه خشک داخلی و خارجی چگونه است؟ خوشبختانه در چند سال اخیر استقبال خوبی از این محصولات در شهرهای بزرگ انجام شده و حتی در صادرات و تجارت جهانی نیز قدم های خوبی برداشته شده است. البته واضح است که قبل از شروع به کار تولید بایستی بازار سنجی درستی انجام شده باشد.

بازار تجارت میوه خشک ۹۸

بازار تجارت میوه خشک ۹۸ با در نظر گرفتن افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت میوه خشک سال ۹۷ چه شرایطی دارد؟

درست است که انواع میوه خشک ایرانی و خارجی به دلیل افزایش نرخ ارز و سایر عوامل موازی، افزایش چشمگیری در سال ۹۷ پیدا کرد؛ اما این به معنی توقف خرید و فروش در این بازار نیست.

در واقع اگر چه افزایش قیمت ها، آثار منفی بر بازار و اقتصاد داخل کشور داشت؛ اما با توجه به کاهش ارزش پول ملی، زمینه برای توسعه صادرات میوه خشک بیشتر فراهم است.

با این شرایط بستر برای توسعه تولید و تاسیس کارگاه میوه خشک کنی جهت افزایش تولید هدفمند، آماده شده اما از آن طرف با توجه به اهمیت نقش بازاریابی و تبلیغات درست، نیازمند برنامه ریزی بیشتر در این مقوله خواهیم بود.

بنابراین اگر چه افزایش قیمت ها راهی برای ورود بیشتر به بازار جهانی و توسعه تجارت خارجی محسوب می شود؛ اما این بدان معنی نیست که بدون توجه به بازار هدف میوه خشک و بحث فروش، صرفاً بایستی برای افزایش تولید برنامه ریزی کرد.

خرید و فروش میوه خشک در بازار

در حال حاضر شاهد خرید و فروش عمده میوه خشک در تهران و بازار شهرهای دیگری همچون شیراز و تبریز هستیم و مشتریان مختلف، از هر دو میوه خشک های ایرانی و خارجی استقبال خوبی نموده اند.

انواع میوه های خشک ایرانی

  • آلو شابلون
  • کیوی
  • خرمالو
  • خربزه
  • طالبی
  • هندوانه
  • هلو
  • شلیل
  • پرتقال
  • سیب

انواع میوه خشک وارداتی

  • زنجبیل حبه
  • آناناس رنگی
  • پوملو
  • کرنبری
  • گیلاس بری
  • گوجی بری
  • بلوبری
  • رزبری
  • گلدن بری
  • بلک بری
  • توت فرنگی درسته

البته دامنه ی تولید و فروش میوه خشک محدود به این موارد نبوده و انواع مختلف دیگری نیز توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و در بازار توزیع می گردد.

و این که صرفاً انواع میوه که به روش صنعتی خشک می گردند برای عرضه در بازار مورد استفاده نبوده و سبزیجات، گوجه، پیاز، هویج، کدو، باقالی، سیر و مواردی از این دست نیز زمینه ی خشک شدن و ورود به بازار را داشته و مشتریان خود را دارند.

بازار میوه خشک بسته بندی شده

اما مشتری میوه خشک کدام نوع از روش های عرضه میوه خشک را بیشتر می پسندد؟ فله ای یا بسته بندی شده؟

همان طور که می دانید نبض بازار به دست مشتری است و بنابراین هر چه به نیازهای مشتری بیشتر توجه شود، می توان شاهد فروش بیشتر و توسعه ی بازار کار میوه خشک بود.

در حال حاضر در خصوص انواع میوه خشک های عرضه شده در کشور، هر دو روش عرضه به صورت بسته بندی و فله ای انجام می گیرد و هر کدام مشتریان خود را دارند.

اما بدون شک توجه بیشتر به سمت تولید میوه خشک بسته بندی شده هم به لحاظ بهداشتی بودن و سلامت محصول و هم از نظر بحث های تبلیغاتی و تأثیر بسته بندی شیک در جذب مشتری، حائز اهمیت بیشتری می باشد.

این امر به ویژه برای بازارهای جهانی نیازمند توجه و برنامه ریزی یبشتری بوده و بایستی چشم اندازه توسعه ی تولید و صادرات، به سمت کار در حوزه ی بسته بندی باشد.

بازار انواع میوه خشک پرفروش

یکی از بهترین روش های برای افزایش فروش، عرضه محصولاتی است که مورد توجه مشتریان بیشتری بوده و به اصطلاح پرفروش هستند.

در مورد میوه خشک نیز برخی از محصولات پرفروش ترند؛ به طور مثال در بازار ایران،  آلو شابلون از جمله محصولاتی است که بسیاری از مشتریان طعم آن را می پسندند و به همین جهت علاوه بر فروش آن به صورت ساده، در بسیاری از مخلوط های چند میوه، از آن استفاده می شود.

البته میوه خشک هلو، سیب، شلیل و انبه، گلابی، موز نیز جزء میوه خشک های خوش طعمی هستند که برای انتخاب در ترکیب میوه خشک های مخلوط مناسب اند.

در مورد میوه خشک های وارداتی نیز به نظر می رسد، زنجبیل و آناناس رنگی مورد استقبال تعداد بیشتری از مشتریان است و بنابراین در این حوزه نیز می توان این دو محصول را پرفروش نامید.

توجه داشته باشید که صرفاً ارائه ی میوه خشک ارزان  نمی تواند دلیلی بر افزایش فروش باشد به ویژه این که آمارها نشان می دهد مشتریان به دنبال کیفیت بهتر و بعد قیمت مناسب می باشند.

محبوب ترین انواع میوه خشک کدام اند

میان پرفروش بودن میوه خشک و محبوبیت آن در بازا رابطه ی مستقیمی وجود دارد و بنابراین همان طور که در بحث قبل اشاره شد، آلو شابلون اسلایس، زنجبیل حبه ای و آناناس رنگی حبه ای از جمله محصولات پرفروش محسوب شده و بنابراین جزء محبوب ترین انواع میوه خشک می باشند.

حال اگر در زمان راه اندازی خط تولید میوه خشک برنامه ریزی بیشتر به سمت تولید محصولاتی محبوب و مورد پسند مشتری باشد، می توان تولیدی هدفمند داشته و از بازار فروش بسیار خوبی نیز بهره مند شد.

بدیهی است که این امر نیازمند استفاده از کارشناسان آگاه و متخصصی خواهد بود که در بحث مشاوره تولید میوه خشک می توانند راهنمایی های دقیق و راه گشایی ارائه نمایند.

فروش فله ای میوه خشک در کشور

به طور کلی بسیاری از انواع خشکبار تولیدی در ایران به صورت فله ای در بازار آجیل به فروش می رسد و این امر در مورد فروش انواع میوه خشک نیز مشاهده می گردد.

البته استفاده از ظرف های بزرگ و شیک بلوری که در آن انواع میوه خشک به صورت تک و یا ترکیبی از چند میوه ریخته می شود، می تواند عاملی جذاب از نظر مشتری برای سفارش این محصول باشد.

اما توجه داشته باشید که با توجه به وجود انواع آلودگی در دنیای پرچالش امروزی و در مقابل کاهش مقاومت بدن در برابر بسیاری از بیماری ها، بهتر است بیشتر در زمینه ی تولید و فروش میوه خشک و خشکبار به صورت بسته بندی شده برنامه ریزی شود.

البته در سال های اخیر حرکت های ارزنده ای در این امر آغاز شده و صنایع بسته بندی کشور نیز رشد خوبی داشته اند؛ اما هنوز راه زیادی برای توسعه و ارتقای این امر داریم.

بسته بندی میوه خشک در منزل برای حجم های کوچک و کارگاه و کارخانجات بزرگ برای بازارهای فروش بزرگ تر، هر یک می تواند گامی مناسب در جهت جایگزینی کامل میوه خشک بسته بندی به جای فروش فله ای در کشور باشد.

حراجی میوه خشک

فروش انواع محصولات به صورت ویژه و با تخفیفات مناسب، از جمله عواملی است که در جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر مؤثر بوده و مورد استفاده می باشد.

این امر به صورت حراجی های بزرگ و کوچک نیز انجام می شود؛ بنابراین برای توسعه ی فروش انواع میوه خشک عمده و خرده نیز می تواند مناسب باشد.

خوشبختانه این امر به کمک سایت ها و شبکه های اجتماعی هزینه ی چندانی نداشته و در صورت استفاده ی درست از این دو گزینه می توان علی رغم این که قیمت میوه خشک بالاست، مشتریان خوبی برای فروش این محصول جذب کرد.

کشورهای وارد کننده میوه خشک

یکی از بهترین بازارها برای توسعه ی فروش انواع میوه خشک، بحث صادرات است؛ بدون شک کشورهای زیادی خواهان واردات میوه خشک های خوش طعم و با کیفیت ایرانی هستند و این امر با کمک توسعه ی تجارت الکترونیک و افزایش خرید اینترنتی میوه خشک راحت تر محقق می گردد.

کشورهای اروپایی، آسیایی، کشورهای حوزه ی خلیج فارس از جمله عراق، روسیه، آلمان، ترکیه، کویت، قطر و عمان بازارهای هدف خوبی برای فروش این محصول می باشند و در صورت برنامه ریزی درست می توان حجم بالایی از تولید میوه خشک در ایران را در این کشورها به فروش رساند.

در واقع با توجه به این که تعداد کشورهای واردکننده میوه خشک قابل توجه اند و ایران پتانسیل خوبی برای تولید این محصول دارد، بنابراین خریدار میوه خشک جهت صادرات می تواند سود بالایی کسب کند.

راهنمای تشخیص میوه خشک با کیفیت بالا

در حال حاضر میوه خشک با کیفیت های مختلفی تولید می شود و عوامل مختلفی در این باره دخیل هستند:

  • میزان کیفیت میوه تازه
  • نوع دستگاه خشک کن و روش استفاده
  • میزان موادی که به عنوان نگهدارنده و افزودنی استفاده می شود

از جمله ی این عوامل به شمار می روند.

بدون شک اگر هر کدام از موارد بالا به صورت استاندارد و ایده آل انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد، می توان میوه خشک های با کیفیت تری به بازار عرضه کرد.

در مورد سوم باید دقت کرد که بدون تردید در صورت عدم استفاده از این مواد، محصولی سالم تر خواهیم داشت، اگر چه رنگ میوه خشک تیره تر باشد و کاملاً شفاف و بدون لک نباشد.

نحوه نگهداری از میوه خشک

یکی از دلایل تهیه میوه خشک در طول سال ها، نگهداری بهتر و راحت تر این محصولات در مقایسه با نوع تازه ی آن هاست؛ فساد کمتر، حمل و نقل راحت تر، مدت زمان طولانی تر برای مصرف.

اما همین میوه های خشک نیز نیازمند نحوه نگهداری درست هستند تا بتوان سلامت آن ها را برای مدت بیشتری حفظ کرده و در مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار داد.

استفاده از محیط های خنک و سرد مانند یخچال و یا انبارهای با دمای پایین، گزینه های مناسبی هستند؛ در واقع میوه خشک های تولیدی در هر سال در صورت نگهداری در سردخانه تا یک سال و حتی بیشتر قابل استفاده خواهند بود.

و در غیر این صورت در محیط فروشگاه، اگر حرارت و نور آفتاب شدید نباشد برای مدت یک ماه یا بیشتر و در دمای خنک مدت زمان بیشتری سالم می مانند و فاسد نمی شوند.

البته یکی دیگر از روش های نگهداری میوه خشک، بسته بندی این محصول و استفاده از مواد مخصوصی است که معمولاً در بسته بندی مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لیست قیمت فروش میوه خشک در کشور

میوه خشک های مختلفی در کارگاه ها و کارخانه های کشور تولید و به بازار عرضه می شود که هر کدام کیفیت، طعم و در نهایت قیمت فروش متفاوتی دارند.

به طور مثال قیمت آلو شابلون خشک با پرتقال و یا هلو با اعداد مختلفی بیان می شود و البته این امر در خصوص تولید کنندگان مختلف نیز یکسان نیست.

برخی از عوامل تعیین کننده قیمت فروش عمده میوه خشک

  • قیمت میوه تازه
  • نوع دستگاه خشک کن
  • درصد میوه خشکی که از هر میوه تولید می شود
  • هزینه های تولید
  • فروش بسته بندی یا فله ای

فروش عمده میوه خشک در سراسر ایران

با توجه به این که دور ریز انواع میوه تازه حتی در مرحله چیدن از درخت بالاست؛ بنابراین بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم.

اما اگر چه خشک کردن میوه و در واقع صنعت تولید میوه خشک از صنایع تبدیلی عالی و پرسود محسوب می شود؛ اما باید قبل از شروع به این کار در خصوص فروش این محصول برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

در واقع همزمان با بحث تولید، خرید تضمینی میوه خشک نیز مطرح می شود و این امکان که بعد از شروع به کار بتوان محصولات را در بازار داخل و خارج به فروش رساند.

امری که عدم توجه کافی به آن، برای برخی از افراد صرفاً هزینه های بالای خرید دستگاه و هزینه های تولید را در پی داشته و بعد از مدتی به ناچار کار را متوقف نموده اند.

بنابراین پیشنهاد می گردد اگر چه فروش عمده و خرده میوه خشک در سراسر ایران بازار رو به رشدی دارد، اما با توجه به تعداد روز افزون تولید کنندگان و رقبا، بدون بازارسنجی درست و اطمینان از بحث فروش اقدام به تولید نشود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما